A Holnap meghalok identitáskrízisben szenved. Egyszerre akar családi tragédia, horror és vígjáték lenni, jelenetenként keverve a zsánereket és tónusokat. Akad pár izgalmas ijesztés és jól kitalált jelenetsor, azonban messze túl sok idő telik azzal, hogy kényelmetlenül nézzük a karakterek vergődését. A narratíva egy rétegelt történet elmesélésébe vágta a fejszéjét, de a dráma dialógusokon bukik el, a mondatok jelentős része hiteltelen és erőltetett, a konklúzió pedig nem kiérdemelt, a fókusz nélküli történetvezetés miatt.
Cibulya Nikol első játékfilmje egy terhes nőről, Irmáról szól, akit visszahúznak emlékei a vidéki családi nyaralóba. Mint kiderül, anyja itt lett öngyilkos, Irma pedig meggyőzte magát, hogy ő is most fog meghalni, bár nem tudja megmagyarázni, miért. Szerencsére volt annyi esze, hogy ne egyedül vágjon bele ennek megértésébe, áthívja régi barátnőjét és annak új barátját, valamint féltestvére is megjelenik a színen, hogy minden egyes dialógusba erőltetett vicceket csúsztasson. A film lényegében Irma emlékeit és gyermekkori traumáját dolgozza fel, illetve párszor bedob kicsit véletlenszerűnek ható ijesztéseket. Egy viszonylag egyszerű történet ez, mely nem próbál tipikus amerikai horrorfilmeket utánozni, de saját útját sem igazán találja a javarészt feszültségmentes jelenetek miatt.
A Holnap meghalok plakátjai és előzetese kissé félrevezetőek, bár próbálkozik vele, horrorelemek csak elvétve jelennek meg, a játékidő nagy részében a társaság beszélgetéseit hallgatjuk, melyek kimondottan mesterkéltnek hatnak. A kémia halvány jele sincs meg a szereplők között, a két barátnő úgy beszél egymással, mintha most találkoztak volna először. A színészek játéka is nagyon félszeg, karaktereik kissé sztereotipikusak és sekélyesek, és nem kerülnek érdekes vagy meglepő szituációkba. A rendezőnő azzal kompenzált, hogy rögtön két vicceskedő, comic relief figurát mutatott be, de ezzel csak azt érte el, hogy minden drámai pillanatot elbagatellizált egy-egy poénos komment. A szomorú az, hogy rengeteg potenciál volt a történetben, hisz egy elég komor képet festett a hűtlenségről és a halálról, valamint végig ott motoszkált a fejünkben, vajon csak egy terhes anya képzelgéseit látjuk, vagy van mögötte valami több? De főszereplőnk karakterfejlődése értelmetlen, mintha hiányozna egy extra félóra, ahol Irma megismeri múltját, döntéseinek jelentőségét, és megváltozik. A film kimondottan vontatott első fele után a lezárás messze túl gyorsnak hatott, és a várt katarzis is elmaradt.
Pedig nagyon hatásos ijesztéseket csempésztek a történetbe, melyek pár perc erejéig feszültséggel töltötték meg a film világát. A zörejezés és a látványvilág ilyenkor remekül összeért, főszereplőnk egy végtelen rémálomból próbált folyamatosan felébredni arcba ugró rémisztések között. Bár kis költségvetésű moziról van szó, a stáb a maximumot hozta ki a helyszínekből, és remek atmoszférával töltötte meg az éjszakai jeleneteket. Kár, hogy a film nem tudta ezt végig fenntartani, csak néhány rövidebb szekvenciában érezhető ez a hatás.
A Holnap meghalok nem túl eredeti vagy összeszedett, pár jól eltalált jelenet nem biztos, hogy elég arra, hogy jó szívvel ajánlani tudjam. Horrorrajongók nem fognak itt sok újdonságot látni, nincs vérözön vagy meglepő vizuál, ugyanakkor olykor humoros tónusa miatt könnyen befogadható a mozi. Egyedül a lezárása hozza elő a film durvább oldalát, sajnos túl későn.

45 Holnap meghalok (2024)
A Holnap meghalok Cibulya Nikol első nagyjátékfilmje, amely egy terhes nő, Irma történetét meséli el, aki az erdő közepén található nyaralójukba vonul vissza. Irma furcsa... több»
Szereplők: Kurta Niké, Makranczi Zalán, Fanni Wrochna, Baki Dániel, Piti Emőke