Egész eredeti horrorfilm ez, ahol a szellem szemszögéből látjuk egy család tagjainak életét és viszonyát. Ez egy gimmick, és abból sem túl erős, hiszen kimondottan limitálja a történetmesélési lehetőségeket, mert minden beállítás ugyanúgy nagylátószögű optikával, szemmagasságból történik, mintha az operatőr a hülye haverod lenne, aki mindent is felvesz, miután megkapta az első kameráját.
Ugyanakkor ez az irány teret ad pár meglepően hátborzongató jelenetre, melyekben a család bizonyos tagjai mintha megéreznék a Jelenlétet, és üres, de bizonytalan tekintetükkel felénk pislognának, ám ez annyira furcsa és creepy, hogy önkéntelenül is mozogni próbálunk. Mindenképp egy eredeti horrorötlet, ami nagy ritkaság, főleg szellemes filmeknél.
A film egyetlen erénye ez, és nekem ez pont elég is volt a lassú tempó és nem túl izgalmas cselekmény ellenére. Akad unalmasabb jelenet bőven, ahol csak fel-alá futkosunk a házban a történetet keresve, és ha találunk is szereplőt, lehet, épp nem csinál semmi érdekeset, úgyhogy inkább ágyból ásítós filmnek javaslom ezt.
Egy szétesőben lévő családot látunk. A házaspár nem találja a közös hangot, az anyuka nagyon furcsán körül örömködi a fiát, míg az apuka megpróbálja megérteni barátnőjét elvesztő lányát. Itt jön be az entitás, melyre a lány a halott barátnőjét vizionálja, aki többször megpróbál segíteni neki.
A sztorinak sajnos nincs túl sok értelme, az említett lány beleszeret az iskola menő srácába, aki valamiért be akarja drogozni, hogy megerőszakolja, mindezt közvetlenül azután, hogy épp szexeltek (?). A film utolsó csavarja pedig új kontextusba helyez mindent, totál felrúgva a konzisztenciát, de érdekesen csavarva a narratíván.
A család tagjai érdekesnek hatottak, beszélgetéseik autentikusak voltak, és a film konfliktusa szépen alakult. Bírtam, hogy végre egy olyan családfőt is látni, aki nem balga-béla módon, vakon sétált a világban, hanem aktívan próbálta megoldani az adott problémát, azokkal az eszközökkel, amikkel tudta. Ő és a lány volt a történet lelke, az anyuka és kicsi fiai kissé alulfejlesztett karakterek maradtak.
A szellem identitása és céljai voltak a másik sztoriszál, mely igazából végig érdekes maradt. Mégis hiányzott valami mélyebb feszültség, vagy rétegeltebb dráma ebből a családból, egyedül a zárásban nőtt meg a tét, és itt történtek a pálfordulások is, csak erre azért kicsit várni kellett.
Nekem ez nem volt zavaró, és a szellemszemű operatőr egy érdekes perspektíva volt, ami pont elég volt erre a filmre. Ha ennek lesz folytatása, akkor majd több kell.

60 Jelenlét (2025)
David Koepp, a Jurassic Park, Mission: Impossible, Pánikszoba és még sok más alkotója, Steven Soderbergh, az Ocean's Eleven, Magic Mike és az Erin Brockovich elismert rendezője... több»