'50-es évekbeli képregényen alapuló posztapokaliptikus sci-fi sorozat egyenesen Argentínából. A sorozat első epizódja sokkal lassabb tempójú volt, mint átlagban az egész, és a sci-fi műfaj a 3. epizód végén mutatkozik be, addig túlélő drámáról beszélhetünk inkább.
Nálam valósághűen mutatja be a krízis első lépéseit, és az azt követő napokat egy baráti társaság szemszögéből Buenos Airesben, később a fókusz egy házaspáron lesz – de leginkább az apán (Ricardo Darín) –, akik a lányukat keresik.
Jelentőséget kap benne a főszereplő katonai múltja is. A színészi játék amatőrnek tűnhet, de sokkal realisztikusabb, mint azt elsőre hinnénk. A díszlettervezés vett le igazán a lábamról, meg az a néhány lövöldözős jelenet, ami sokkal élethűbbnek bizonyult, mint a mai akciófilmekben látottak.
Később arcunkba csap az argentin patriotizmus, ugyanis fontos szerepet kap az argentin hadsereg, akik bár szerény létszámmal, de megmutatják, hogy történjék bármi, szó szerint bármi, rájuk lehet számítani. Figyelmet szentelnek benne a vallásnak is, ugye az argentinok erősen vallásosak. Nem beszélve a vasútról, ezért vonatfanatikusoknak erősen ajánlott.
A veszélyes hóesés, amiről mellesleg a cselekmény eredetileg szól, a félidőben háttérbe szorul, és egy nagyobb csavarral (veszéllyel) fogunk találkozni. Feltűnik, hogy a több napig tartó, megállíthatatlan havazás mérete nem növekszik a talajon, mindig ugyanakkora marad.
Nem tetszett a lassú tempó, majd az utolsó résznél realizáltam, hogy ez nem minisorozat, hanem egy felvezető évad volt, annak viszont tökéletesnek bizonyult. Reméljük, a folytatás gyorsabb fokozatba lép, és választ kapunk a számos kérdésre, amelyek megválaszolatlanul maradtak.
7/10

33 Az eternauta (2025)
Juan Salvo és a túlélők egy csoportja egy láthatatlan erő irányítása alatt álló idegen fenyegetés ellen harcolnak, miután egy szörnyű hóesés emberek millióinak életét... több»