Oscar Sharp „Sunspring” című kísérleti sci-fi rövidfilmje, amelynek forgatókönyvét egy mesterséges intelligencia generálta, sajnos inkább keltett bennem csalódást, mintsem lenyűgözött volna. A koncepció, hogy egy számítógép által írt forgatókönyvből készítenek rövidfilmet, mindenképpen izgalmas vállalkozás, azonban a kivitelezésen erősen meglátszik, hogy kevés idő jutott az anyag kidolgozására és finomítására. Az összecsapottság miatt a „Sunspring” inkább egy gyenge egyetemi záróvizsgafilmre hasonlít, semmint egy valóban ütős sci-fi alkotásra.
A forgatókönyv több ponton színpadiasan erőltetett, a párbeszédek gyakran értelmetlenek, vagy legalábbis annyira széttartóak, hogy nehéz bármi koherens történetet felfedezni bennük. A mesterséges intelligencia által generált szöveg néha akár nyomasztóan robotikus, máskor pedig zavaróan abszurd. Az egzisztenciális témák és a karakterek belső vívódása csupán felületesen jelenik meg, és nem tud igazán megragadni vagy elgondolkodtatni.
Főszerepben Thomas Middleditch, akinek a szájából indokolatlanul kijön egy szemgolyó. A színészi játékok is visszafogottnak, néhol túl soknak, szinte mechanikusnak tűnnek, valószínűleg nem könnyű ilyen zavaros, félkész dialógusokból hiteles érzelmeket kicsikarni, de sajnos ez a végeredményre is rányomja a bélyegét. A vizuális megvalósítás és a retrofuturisztikus díszletek ugyan hangulatosak, a 70-es és 80-as éveket idézik számomra, viszont ezek sem tudják feledtetni a forgatókönyv dramaturgiai hiányosságait.
Bár a „Sunspring” izgalmas kísérlet arra, hogy megmutassa, milyen irányba fejlődhet a mesterséges intelligencia a kreatív iparban, a film így, ebben a formában sajnos inkább Zs-kategóriás, amatőr produkciónak hat. Ha a cél egy díjnyertes sci-fi volt, akkor sajnos az nem valósult meg. A mesterséges intelligencia által készített forgatókönyv több helyen klisékkel és sablonos motívumokkal dolgozik, és hiányzik belőle a valódi történetmesélés íve, ami a nézőt bevonná és érzelmileg lekötné.
Összességében úgy érzem, hogy a „Sunspring” inkább csak egy technológiai demonstráció, amely megmutatja a gépi alkotás jelenlegi korlátait, mintsem egy valódi művészi alkotás. Egyetlen igazi tanulság, hogy a filmes szakmának még mindig szüksége van emberi kreativitásra és érzelmi intelligenciára, a gépi munka önmagában kevés, ha nincs mögötte elég idő, gondos szerkesztés és emberi rendezői kéz.