Vizuálisan megnyerő, őszinte és tényleg személyesnek ható film lett az Árva, és talán nem kell senkit figyelmeztetni rá, de azért mégis megteszem: ez nem a hollywoodi látványfilmek tempóján edzett nézőkhöz szól, hanem azoknak, akik szeretnek egy kicsit merengeni, akik keresnek valamit egy filmben a puszta kikapcsolódáson kívül. Ők kétségkívül találni is fognak benne valamit, amit magukkal vihetnek a moziteremből. Személy szerint szurkolok a filmnek, hogy kerüljön be az Oscar-nevezettek közé.
Engem nagyon hidegen hagyott, mert túl sokszor éreztem, hogy „ehh, ilyet már láttunk”. Maga a „Bosch‑érzés” üresen koppant: kevés újítást hozott. Persze vannak izgi hullák meg felfestett nyomok, de amúgy elég egysíkúnak éreztem. Ha épp nincs jobb, talán megnézed – de nekem nem kell újból.
Nagymamás hangulat, de nem az a nyálas fajta – sokkal inkább, mint egy galéria a múltból, ahol minden porszem egy titok. Héléne Vincent tényleg odateszi magát, ám az egész film alatt ott motoszkál a kérdés: tényleg véletlen volt, vagy valami sötétebb? Pont ez az ambiguous feeling teszi izgalmassá!
Ez a film tényleg olyan, mintha személyesen sétálnál a provence-i hegyekben: lenyűgözően szép tájak, de mögötte érződik a fizikai megpróbáltatások valósága. A főszereplő belső átalakulása egyszerre elgondolkodtató és megható.
Vegyes érzéseim vannak ezzel kapcsolatban. Egyrészt nagyon tetszett a retro horror hangulat és a zenék – tényleg visszaadják a korszak feelingjét. Másrészt viszont maga a történet nem nyűgözött le annyira. Voltak jó fordulatok és feszültséggel teli jelenetek, de néhány dolgot eléggé előre lehetett látni. A karakterek közül egy-kettőt megkedveltem, de voltak sablonos figurák is, akiket nem tudtam komolyan venni. A látvány és a gore rendben volt, néhol kifejezetten kreatív megoldásokkal találkoztam. Mindent összevetve egyszer simán élvezhető, de szerintem nem lesz kultikus darab. Ajánlom egy esti borzongáshoz, de az biztos, hogy nem tökéletes.
59 Árva (2025)