A UCLA kiadott egy friss kutatást/elemzést, mely a streamingszolgáltatók által kínált műsorokban reprezentált csoportokat vizsgálta. A friss jelentés szerint a streaming közönség vágyik a sokszínű történetekre, és a női nézők jelentős réteget képviselnek az össznézettség tekintetében, írja a Variety.
A tanulmány a főbb streaming-szolgáltatók 2023-ban elérhető 250 legnépszerűbb televíziós sorozatát vizsgálta, beleértve első alkalommal a könyvtári címeket is az új és folyamatban lévő műsorok mellett. A jelentés kritizálta a streamingszolgáltatókat, amiért a „megtekintett perceket” kulcsfontosságú mérőszámként hirdetik. A UCLA Entertainment and Media Research Initiative legújabb Hollywood Diversity Reportja megállapította, hogy: „a streaming közönsége új kínálatot, sokszínű történeteket akar, mivel a legtöbb nézett mérőszám nem tudja megragadni a piacot”.
A tanulmány fontos megállapításai (többek közt)
A nézettséget mérő számok alapján a 10 legnézettebb műsor közül 6 esetében a színesbőrű háztartások felülreprezentáltak a nézők között. Az adatok azt mutatták, hogy a nők képviselték a legnagyobb közönséget, sőt, a lakossági arányukat is meghaladták a top 10 streaming-sorozat mindegyikénél, kivéve a The Last of Us-t, ahol a nők a nézők 46,9 százalékát, és a Family Guy-t, ahol a nők a nézők 46,7 százalékát tették ki.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a 2023 legnépszerűbb streaming-sorozatai között a tartalmak többsége jelenleg futó sorozatokat képvisel.
További fontos megállapítások szerint a showrunnerek, alkotók és főszereplők a televízióban túlnyomórészt fehérek és férfiak. Az adatok azonban azt mutatják, hogy a BIPOC főszereplőkkel rendelkező top streaming műsorok következetesen felülmúlják a többieket a nézettségi átlagot tekintve, és az „alulreprezentált történeteket” követő sorozatok is magasabb nézettséget érnek el.
Miért tették meg mérőszámnak a nézett perceket?
„Mivel 2023 nagy részében leálltak a televíziós produkciók, és a streaming nézettség dominál a televíziós és kábeles műsorok között, úgy döntöttünk, hogy meg kell változtatnunk a televíziózás vizsgálatának módját, hogy jobban megértsük, mit akarnak látni a nézők a kis képernyőn” - mondta Ana-Christina Ramón, a Hollywood Diversity Report társalapítója.
„A teljes nézett percekre való összpontosítás előnyhöz juttatja a régebbi műsorokat, amelyek több epizóddal és évaddal rendelkeznek a streaming platformokon. A jelenlegi műsorok, amelyekről a kutatásaink többször kimutatták, hogy változatosabbak, bizonyos szempontból már a kezdetektől fogva hátrányba kerülnek” - mondta Darnell Hunt, a UCLA ideiglenes kancellárja, aki Ramonnal együtt készítette a jelentést - „Ez elkerülhetetlenül csak tovább táplálja az iparágba beépített egyenlőtlenségek örökségét”.

90 Briliáns elmék (2011)
Nincs olyan ügy, amelyet Harvey Specter, a dörzsölt ügyvéd ne tudna megoldani. Egy szerencsés véletlen folytán találkozik Mike Ross-szal, a rendkívül tehetséges fiatalemberrel,... több»
Szereplők: Katherine Heigl, Eric Roberts, Gabriel Macht, Tricia Helfer, Victor Garber