2022.12.31 08:03 Artemisia Olvasottság: 485x
4

Miről álmodik a macska?

Kandúr, a Shrek-fanchise egyik legnépszerűbb karaktere 11 év után tért vissza második önálló kalandjával, mely az előzményekhez ( Harmadik Shrek, Sherek a vége, fuss el véle, illete Csizmás, a kandúr, rólatok van szó) viszonyítva szokatlanul kiforrott darab lett.

A rendezői székben az első részt rendező Chris Miller-t Joel Crowford váltotta fel, egy fokkal sötétebb színezetet adott a sztorinak, és ezzel sikerült kellemesen elmélyítenie a történetet és Kandúr karakterét is.

Miről álmodik a macska?

A film nyitányában a jól ismert hiú és rettenthetetlen Kandúrt látjuk, aki ha kell "a halál képébe nevet", akit egy város ünnepel hősiességért és aki éppen egy újabb vakmerő hőstettet hajt végre. Azonban ez az akció más, mint a többi: Kandúr ugyanis 9 életéből már a 8.-at pazarolta el ily módon és szembesül vele: ez az élete az utolsó. Halandóságára pedig egy fejvadász Farkas ébreszti rá, aki zseniálisan megkomponált, képregényszerű és meglehetősen horrorrisztikus jelenetsorban teszi testközeli élménnyé a halált Kandúr számára. Az életében először páni félelmet érző Kandúr pedig menekülőre fogja, és gyakorlatilag nyugdíjba vonul egy macskamenhelyen, mígnem tudomást szerez a legendás Kívánságcsillagról, mellyel visszakaphatná életeit és személyiségét, csakhogy a csillagra mások is fenik ám a fogukat.

A cselekmény végig lendületes, a kalandokhoz csatlakozik a visszatérő Puha Pracli, valamint kórosan optimista kiskutya, a szuperaranyos Perrito is. Miközben Kandúr a Puha Pracli iránti érzései és a régebbi hibái között őrlődik, Perrito az igaz barátság értékéről ad leckéket a számára. Az ellenlábasok között pedig ott van a világuralomra törő szupergonosz, Jack Horner, aki inkább a humorért felel, mert gonosznak elég sablonos, valamint egy medvecsalád, egy emberlánnyal kiegészülve, akiknek családi drámája egészen jól sikerült és a karakterfejlődésük sem rossz.

A képivilág gyönyörű, nemcsak a színes, kreatíven kivitelezett helyszínek miatt, hanem a 2D és 3D technikát vegyítő látványelemekért is. Ez a technika leginkább a harcijelenetek alatt érvényesül, ami egy sajátos, mangákra hajazó hangulatot kölcsönöz az akciójeleneteknek.

A film fő témája a haláltól való félelem, a múlandóság, valamint élet értéke ( ezt a témát egyébként Guillermo Del Toro is pedzegette az új Pinokkióban, és ott is zseniálisan sült el ), és ezzel egy rendkívül komoly tétet, valamint velős mondanivalót ad a történetnek. A halált megszemélyesítő Farkas a sztori egyik meglepetése, hiszen borzasztó karizmatikus gonosz, sőt nem is igazi gonosz, sokkal inkább egy akadály, amit le kell küzdeni a fejlődéshez. Feltűnései mégis mindig roppant hidegrázósak.

Bár Kandúrt 2004-es debütálása óta olyannak szerettük amilyen, az itt végebe menő látványos karakterfejlődés nem csorbít semmit az eredetiségén: noha megtanulja, hogy akár 1 élet is elég lehet ha olyanokkal töltjük, akiket szeretünk, de önazonos marad, hiszen rájön, hogy az igazi bátorság az jelenti, hogy életveszélyben is bátor marad.

Tehát egy önazonos, csak megerősödött Kandúrt köszönthetünk a történet végére. A záróképsorokban barátaival Túl az Óperencián felé veszik az irányt, ez a húsvéti tojás pedig remélhetőleg egy ígéret, hogy talán a következő folytatásban már a Shrek-széria is leporolásra kerül. És abban a stílusban és minőségben, amit Az utolsó kívánság szabott a franchise-nak, ez nem is lenne rossz ötlet.



akció | animáció | családi | fantasy | kaland | vígjáték

SkyShowtime (2023.07.22.)

Csizmás azzal kénytelen szembesülni, hogy a számos kaland sajnos megtette a hatását még macskaévekben is. Hősünk kilenc életéből nyolcat már felélt, így nem maradt sok... több»

4