A rendező, Philippe de Broca neve láttán rögtön az egyik kedvenc gyerekkori kalandfilm címe ugrik be, a Riói kaland. Ez a film viszont közel sem volt annyira szórakoztató, mint az a Bebel-film, pedig egy nagy sztár, Yves Montand ebben is szerepelt. Erőltetett történet, bárgyú poénok, megszokott nevettetésre szánt szituációk, de valamiért nem tudott hatni rám. Lehet, hogy túlzott elvárás egy vígjátéknak szánt filmtől, de legalább az alapszituáció legyen életszerű, aztán jöhetnek az irreális bakugrások. Itt azonban csak elvarázsolt alakok jöttek-mentek cél és értelem nélkül. Az meg egyenesen bosszantó, hogy ennek a filmnek a szinkronizálására kétszer is sor került, arról nem is szólva, hogy Sinkovits Imre helyett Gáti Oszkár volt Montand magyar hangja. Annyira szeretnék érthető magyarázatot kapni, hogy ha egyszer még a klasszikus szinkronizálás korszakában készült egy magyar verzió, miért kell újat készíteni?! Nincs elég tárolókapacitás a korábbi szinkronok archiválására? Szerintem a mai technikai eszközök birtokában nem lehetne gond ezzel, hiszen a nagy színészeink megőrzött hangja is a nemzeti értékeink közé tartozik/na.
A rendező, Philippe de Broca neve láttán rögtön az egyik kedvenc gyerekkori kalandfilm címe ugrik be, a Riói kaland. Ez a film viszont közel sem volt annyira szórakoztató, mint az a Bebel-film, pedig egy nagy sztár, Yves Montand ebben is szerepelt. Erőltetett történet, bárgyú poénok, megszokott nevettetésre szánt szituációk, de valamiért nem tudott hatni rám. Lehet, hogy túlzott elvárás egy vígjátéknak szánt filmtől, de legalább az alapszituáció legyen életszerű, aztán jöhetnek az irreális bakugrások. Itt azonban csak elvarázsolt alakok jöttek-mentek cél és értelem nélkül. Az meg egyenesen bosszantó, hogy ennek a filmnek a szinkronizálására kétszer is sor került, arról nem is szólva, hogy Sinkovits Imre helyett Gáti Oszkár volt Montand magyar hangja. Annyira szeretnék érthető magyarázatot kapni, hogy ha egyszer még a klasszikus szinkronizálás korszakában készült egy magyar verzió, miért kell újat készíteni?! Nincs elég tárolókapacitás a korábbi szinkronok archiválására? Szerintem a mai technikai eszközök birtokában nem lehetne gond ezzel, hiszen a nagy színészeink megőrzött hangja is a nemzeti értékeink közé tartozik/na.