A 99 frank című életrajzi film Octave Parango, a fantáziadús hirdetés-tervező életét mutatja be, ami egyaránt volt megspékelve sikerrel, szeretettel és nyomorral.
(dulkap)
FILMINFÓ
Író: Frédéric Beigbeder
KULCSSZAVAK


68 99 frank (2007)
A kép forrása: Pathé International

68 99 frank (2007)

68 99 frank (2007)

68 99 frank (2007)

68 99 frank (2007)
A kép forrása: Pathé International

68 99 frank (2007)
A kép forrása: Pathé International

68 99 frank (2007)
A kép forrása: Pathé International
Az egész film olyan, mint egy elnyújtott videoklip. Invenciózus munka, meghökkentő, szürrealisztikus képekkel mutatja be az életünket teljes mértékben behálózó reklám tudatunkba beférkőző hatását. A marketingfogások által ellenállhatatlan kényszert érzünk mindig új és új termék megvásárlására. Oliver, a főhős (Jean Dujardin) a drog által felturbózott állapotában eredményesen végzi a shoppingra ösztönző reklámfogások készítését. Örültem amikor a regényből készített filmváltozat írójának a nevét felfedeztem, mert az „Oona és Salinger” című könyve tetszett. Hasonló jellegű művet vártam, de csalódnom kellett. A film üzenetét vastagon aláhúzza a végén hallható összegzés: az UNESCO kutatása alapján a reklámra fordított elképesztően magas összeg 10 százaléka meg tudná szüntetni a Földön az éhínséget! Álnaív kérdés: ha ez igaz, miért nem tesznek így?!
Egy kis kiegészítés: Beigbeder könyve (és nem novellája!) 2000-ben jelent meg franciául. Magyarul Bayer Antal fordításában "1999, - Ft" címen, 2003-ban jelent meg az Európa Kiadónál.
A filmet Párizsban, Seine-et-Marne-ban és a venezuelai Canaima National Park-ban forgatták.