A Cannes-ban bemutatott Itt vagyok és a Balaton Method című alkotásairól ismert Szimler Bálint bemutatkozó játékfilmje. A Fekete pontban visszatér korábbi munkatársa, a ma már elsősorban Hollywoodban élő operatőr, Rév Marcell, aki az Eufória, Az idol és a Feleségem története című filmekben… Több

Hol nézheted
FILMINFÓ
KULCSSZAVAK


77 Fekete pont (2024)

77 Fekete pont (2024)

77 Fekete pont (2024)

77 Fekete pont (2024)

77 Fekete pont (2024)

77 Fekete pont (2024)

77 Fekete pont (2024)
Nagyon-nagyon jól megfogja a hangulatot, ez fogott meg először engem. Világosan láttatja azt, ami a közoktatásban folyik: hogy azokat, akik mernek felszólalni, hogy jobban menjenek a dolgok, szépen visszahúzzák a langymeleg mocsárba. Pár elkötelezett... Több
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
A moziból kilépve az első kérdés, ami megfogalmazódott bennem, az volt, hogy vajon hányan fogják érteni ezt a filmet. Hányan fogják érteni, látni, hogy ez a film nem (nem csak) a magyar közoktatásról szól. Nem arról, hogy milyen kisiskolásnak lenni m... Teljes kritika
Úgy tűnik, ma sem jobb suliba járni, mint az én gyerekkoromban, a ’90-en években. A késő Kádár-korból itt maradt lakótelepi iskola és a panelházak is ugyanolyanok, legfeljebb néhányszor átfestették őket, a tanári kar hozzáállása pedig még régebbi örö... Teljes kritika
Ez egy erős témakört feldolgozó film, de a mondanivalója nagyon minimális. Az utóbbi évben megjelent két másik, a magyar oktatással foglalkozó játékfilm közül sajnos ez a leggyengébb. Nekem ez az egész narratíva kicsit sekélyes. Igen, sz*r a helyzet,... Teljes kritika
A film 298 691 909 forintos bevételt termelt Magyarországon. A hazai mozik összesen 243 301 885 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
Az eredeti forgatókönyvben Amerikából jött haza Palkó karaktere (akárcsak a rendező 9 éves korában), de mivel Paul Mátis Berlinben él, Szimler Bálint átírta a sztorit Berlinből való érkezésre, hogy például, amikor arról beszélnek, hogy milyen jegyeket kapnak az iskolában, akkor a kisfiú a saját élményeiből tudjon meríteni (a rendező a forgatáson improvizatív színészvezetést alkalmazott, előre megírt szövegkönyv nélkül dolgoztak, így nagy jelentősége volt a gyerekek szabad beszélgetéseinek).