A Vietnam újraegyesítéséért folyó háború során a saigoni CIA utasítja Willard kapitányt (Martin Sheen), hogy iktassa ki a megtébolyodott Kurtz ezredest (Marlon Brando), akire a kambodzsai határ közelében élő őslakosok istenként tekintenek. A zöld sapkát viselő ezredes saját birodalmat… Több

FILMINFÓ
Író: John Milius, Francis Ford Coppola
Feldolgozások
A sötétség mélyén (1993)
Heart of Darkness (1958)
KULCSSZAVAK


92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: 2001 Miramax Films

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: 2001 Miramax Films

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: 2001 Miramax Films

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: 2001 Miramax Films

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: 2001 Miramax Films

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: Constantin Film

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: Constantin Film

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: Constantin Film

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: Constantin Film

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: Constantin Film

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: Constantin Film

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)

92 Apokalipszis most (1979)
A kép forrása: Constantin Film

92 Apokalipszis most (1979)
Joseph Conrad: A sötétség mélyén című kisregénye egyike volt azon műveknek, melyek az Apokalipszis most kultfilm alapját képezték. A film több réteggel dolgozik tehát, mely nemcsak a narratív és asszociatív montázsokban, szimbólumokban, belső monológ... Teljes kritika
A háborús filmek egyszerűen nem tartoznak a kedvenceim közé, de az Apokalipszis most mindig is nagy kivételt képezett nálam. Talán azért is, mert már végig érezhető, hogy a film túlmutat a zsáner határvonalain. Nem egyszerű drámáról van szó ugyanakkor, és nem is holmi profán moralizálásról. Számomra maga Marlon Brando karaktere mondja ki azt az esszenciális gondolatát a filmnek a "borzalom" fogalmával. Ezzel persze nem a film minőségével szeretném összefüggésbe hozni a mondandómat. A háború toposza nem nem feltétlenül a borzalommal vihető párhuzamba, de az Apokalipszis most kétségtelenül remekül reprezentálja.
A film összbevétele 83 471 511 dollár volt (imdb.com).
A filmben Wagner, Purcell, Debussy, Stravinsky zenéi mellett az alábbi dalok csendülnek fel: – The Doors: The End – The Beach Boys: These Boots Are Made for Walkin' – The Rolling Stones: Paint It Black – Creedence Clearwater Revival: Fortunate Son – The Animals: We Gotta Get Out of This Place – The Jimi Hendrix Experience: All Along the Watchtower – The Doors: Riders on the Storm – The Doors: The End (Reprise)