Egy vállalkozó epikus élettörténetét ismerhetjük meg, akinek karrierje évtizedeken keresztül ívelt felfelé. Most azonban mintha minden megváltozott volna, a mindennapok pedig valóságos pokollá változtak.
Az Örökség és a Fehér éjszakák című filmjével Ari Aster mindent megváltoztatott, amit korábban… Több

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK


66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)

66 Amitől félünk (2023)

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24

66 Amitől félünk (2023)
A kép forrása: A24
Hát unalmasabb, erőltetettebb, ötlettelenebb, szánalmasabb és gusztustalanabb dolog nem nagyon van már, mint egy gigantikus farkat bedobni egy filmben... 7 éveseknek biztos nagy szám...
Ari Aster mindössze 2 nagyjátékfilmmel megalapozta hírnevét a horror műfajon belül, ami nem véletlen, hiszen mind az Örökség, mind a Fehér éjszakák átütő darabok. 3. rendezése egy sokkal elvontabb, személyesebb, ám annál ambiciózusabb alkotás. Az Ami... Teljes kritika
Alapjáraton szeretem az olyan filmeket, ahol nem tudod előre, mi történik. Ari Aster korábbi filmjeit pedig nagyon bírtam a meglepetéseik miatt, és azokban ez a film is bővelkedik. A Beau is Afraid totál kiszámíthatatlan, ahol a főszereplő csak úgy folyik jelenetből jelenetbe és konfliktusból konfliktusba. A film több témakört is feldob, és folyamatosan gondolkozni kell, mit akar mondani, melyik metafora mit jelent, és amikor a metafora elkezd valami új irányba menni, tovább kavarodik minden. Itt a hiba. Sajnos a film túlságosan elveszik ezekben a random történetekben, és nem állít fel kohezív történeti irányt, így aztán fogalmam sem volt, hol tart, mit akar vagy hova megy főszereplőnk. Emiatt a szórakoztató faktor is felszívódott, és a film frusztráló és unalmas lett. Követhetetlenné vált a rendező mondanivalója és egyre unalmasabbá vált minden az események véletlenszerűsége miatt. Ez egy elég hosszú film, és kb a kétharmadánál elfogy a lendület, és az álom győzött.
Egy rendkívül szórakoztató film, ahol egyik őrültség a másik után történik, de három órán keresztül szinte megállás nélkül azon gondolkodtam, hogy mi fog történni, és hogyan fog összeállni az egész. Ettől persze bizonyos ponton unalmassá is tud vállni, de nagyon megéri minden pillanatára odafigyelni.
A film 15 254 050 forintos bevételt termelt Magyarországon. A hazai mozik összesen 7 338 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
Aster elmondta, hogy a filmmel a nézőket bele akarta helyezni abba az élménybe, hogy „vesztesek vagyunk”.