Dr. Ian Gray molekuláris biológusként az emberi szem fejlődésén keresztül igyekszik megfejteni létezésünk értelmét. Egy nap találkozik Sofival, aki egészen más véleményen van a világ keletkezésével kapcsolatban. Szerelmük zálogaként összeházasodnak, ám a nő… Több

FILMINFÓ
Író: Mike Cahill
KULCSSZAVAK


86 A szem tükrében (2014)

86 A szem tükrében (2014)

86 A szem tükrében (2014)

86 A szem tükrében (2014)
A kép forrása: Fox Searchlight Pictures

86 A szem tükrében (2014)

86 A szem tükrében (2014)

86 A szem tükrében (2014)
A kép forrása: Fox Searchlight Pictures

86 A szem tükrében (2014)

86 A szem tükrében (2014)
A kép forrása: Fox Searchlight Pictures

86 A szem tükrében (2014)

86 A szem tükrében (2014)
Van egy olyan elmélet, amely szerint halálunk után a lelkünk újjászületik egy új testben, de nem emlékszünk előző életeinkre. Mégis vannak olyan megmagyarázhatatlan dolgok, amik akár az előző életünkre vezethetőek vissza, pl. amikor valamitől ok nélkül félünk, mint a kislány a lifttől ebben a filmben. Nagyon érdekes felvetés, hogy mi van, ha viszont a szemünk ugyanolyan életeink során. Hiszen, ha a világ különböző pontjain születünk újra, soha senkinek nem fog feltűnni, hogy látta volna már a szemünket. Viszont a modern tudományban már simán lehetne egy ilyen adatbázis, ahogyan a filmben is, ami az emberek szeméről készül és így tudhatnánk, hogy kik voltunk előzőleg. Ez a film, azon túl, hogy egy tudós és egy vallásos nő szerelméről szól, ezt a témát érinti. Az egyikük istenben hisz, a másikuk a tudományban. Sajnos egy tragédia elválasztja őket egymástól. Nagyon érdekes volt számomra az a felvetés is, hogy az ősrobbanás idején még mindenki egy volt és ezért ugyanabból az atomból származik az egész világ.
A szem tükrében egy nagyon különleges történet, nem is tudom semmilyen más korábban látott filmhez hasonlítani. A film elején, amikor a főszereplő megszólítja a nézőt, beszél hozzá már egy érdekes hangulatot teremtett. A fő vonal a tudomány kontra vallás, amelyet az tesz még különlegesebbé, hogy a tudományt, a tényeket, a kézzel fogható adatokat a férfi, míg a vallást, a misztikumot, természetfelettiséget a nő képviseli. A tudomány folyamatosan változik, újdonságokat fedeznek fel, míg a vallás adott, évezredekkel ezelőtt megírt. Van élet a halál után? Újjászületünk mást testben? Hogyan lehet kezelni azt, ha elveszítünk valakit és el sem tudunk tőle köszönni, búcsúzni. Ilyen kérdéseket is feszeget a film, amellett hogy az egész történet egy szerelmi fellobbanásból indul ki, amely amilyen hirtelen indul olyan gyorsan lesz vége. Nagyon megkapó az a misztikum, ahogy a fiú újra megtalálja a lányt és annak ellenére, hogy a tudomány embere, mégis hisz valami emberfelettiben. Kap valamit ettől a kapcsolattól, amely örökre megváltoztatja az életét és a nézeteit. Az izgalmas képek alatti aláfestő zenék még inkább emelik a film adta élményt. Nagyon különleges film, ami bemászik az ember bőre alá és napokig emészti rajta magát. Nem hiába mondják, hogy a szem a lélek tükre.
Szeretem az ilyen spirituális dolgokat, témákat viszont itt kicsit erőltetettnek tűnt és ez nem tette kedvelhetővé a filmet számomra. Színészileg sem volt a legjobb választás.
A film összbevétele 481 234 dollár volt (imdb.com).