Kurt Barnert (Tom Schilling), a fiatal művész Nyugat-Németországba menekül, de továbbra is gyötrik a gyemekként a náci rezsim alatt és az NDK-ban szerzett tapasztalatok. Amikor megismeri Ellie-t (Paula Beer), a fiatal diáklányt, meggyőződése, hogy rátalált élete szerelmére. Az ezután… Több

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK


92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)

92 Mű szerző nélkül (2018)
A kép forrása: Beta Cinema

92 Mű szerző nélkül (2018)
Kiváló alkotások egyike ez a film, harmadjára is ugyanolyan jó, mint elsőre. A XX. század borzalmaiból építkezik, mély lelki folyamatokkal dolgozik a történet, mely igyekszik kerülni a sablonokat, azonban nem mentes tőlük. Művészfilmnek ezért kevés, ... Több
Kicsit félve kezdtem a film megnézéséhez, megriasztott a több mint három órás hossza, de kár lett volna kihagyni, mert nagyszerű élmény volt. Annyi minden van ebben a filmben, hogy szinte felsorolni is lehetetlen. Főhőse Kurt Barnert (Tom Schilling), akinek életét már kisfiú korától követhetjük. A modell Gerhard Richter, a kortárs német képzőművészet leginkább elismert alakja volt, aki első jelentős sikereit a fotorealisztikus festményeivel érte el. A német történelem számos eseményét Kurt sorsán keresztül követhetjük. Apja tanárként kénytelen volt belépni a náci pártba, az eugenetika embertelen alkalmazása miatt elvesztette az egyik rokonát. (Elizabeth szerepében ritkán lehet olyan angyali szépségű színésznőt látni, mint Saskia Rosendahl!) Ennél a résznél jelenik meg a film „főgonosza” a féreg természetű Seeband professzor, későbbi apósa, a nőgyógyászat legkiválóbb német képviselője. Kurt fiatal tehetséges festőként az NDK-ban jelentős megbízást kapott, amelyeket a szocialista realizmus stílusában valósított meg. A feleségével együtt, aki Seeband lánya az NSZK-ba szöktek és Kurt Düsseldorfban túlkoros tanítványként találta meg egyéni kifejezési módját. Nagyszerű német történelmi tabló, Henckel von Donnersmarck „Az utazó” című fiaskója után újra a tehetségéhez illő filmet alkotott.
Nem árt, ha az ember rendelkezik alapvető történelmi ismeretekkel a cselekmény megértéséhez, mert a film nem ad magyarázatot semmire. De talán még enélkül is képes mély nyomot hagyni az emberben, mert zseniálisan jeleníti meg azt a fájdalmat, amit a 20. századi Németország eseményei hagytak az emberek lelkében.
A film egy epikus, generációkat átfogó mese a művészetről, szerelemről, tragédiáról és politikáról. Kurt Barnert fiatal művész (Tom Schilling) Nyugat-Németországba menekül, de továbbra is kínozzák gyermekkorának a náci években átélt eseményei és már az NDK-ban megélt fiatalkorának tapasztalatai. Amikor találkozik Ellie-vel (Paula Beer), meg van győződve arról, hogy megtalálta élete szerelmét, a lány titkolt múltú apja azonban megpróbál véget vetni kapcsolatuknak. A kompromisszumokra nem hajlandó művész kitartóan keresi és megtalálja egyéni kifejezésmódját, és olyan festményeket hoz létre, amelyek nemcsak saját sorsát tükrözik, hanem egy egész nemzedék traumáját is. A filmet 2019-ben a „Legjobb idegennyelvű film” és a „Legjobb operatőr” kategóriában Oscar-díjra jelölték. A fordulatos, érdekes történet, a briliáns színészi játék, a csodás képi világot megteremtő operatőri munka, a rendező, Florian Henckel von Donnersmarck nevével fémjelzett alkotást maradandó filmélménnyé teszi, ami garantált három órás szórakozást kínál a nézőknek.
A film összbevétele 6 194 487 dollár volt (imdb.com).
Bár a film fiktív történetet mutat be, az alkotókat egy újságcikk inspirálta egy híres német nyomozóriporter, Jürgen Schreiber tollából Gerhard Richter festőről.