2024.04.20 12:36 Emmersson Olvasottság: <100x
0

Feszengős

Mielőtt véleményt akartam írni, három csillagban gondolkodtam. Aztán átgondoltam, hogy milyen filmekre adtam én ennyit, és azoknál ez bizony gyengébb. Az egész film alatt kényelmetlenül éreztem magam. De nem azért, mert kilökött volna a komfortzónámból, hanem mert az egész történet kínos, izzadságszagú.

Nincsen azzal baj, ha a cselekmény abszurd elemeket is tartalmaz. Akkor van gond, ha annak nincsen célja és kifutása. Egy harmincas nő életébe csöppenünk bele. Párkapcsolatban él, éppen saját lakásba költözés előtt állnak párjával, Bencével (Bányai Kelemen Barna).

Feszengős

Maja (Rainer-Micsinyei Nóra) zűrös természet, fura nő. Ügyetlen, meggondolatlan és naiv... az a pofára esős típus. Egy nap anyja (Hernádi Judit) megkéri, hogy az eltartott rokon nénihez vigyen fel ebédet. Nem szívesen áll kötélnek, hiszen évtizede nem találkozott a távoli rokonával. Persze mégis segít – de inkább édesanyjának –, és ekkor kerül olyan helyzetbe, amibe bármelyikünk kerülhet – holtan találja az idős nőt. Ez egy korrekt felütés, amely jól megágyazhatott volna egy jó sztorinak, egy komoly mondanivalót hordozó keserédes drámának. Sajnos ehelyett egy furcsa és irreális cselekménysort kapunk, ami nem vezet nagyon sehova. Az még rendben van, hogy Maja összefut a gimnázium óta nem látott barátnőjével, Sárával (Huzella Júlia), és belemegy, elevenítsék fel a múltat. Mind találkoztunk már régi ismerőssel, baráttal és kezeltük, ahogy kezeltük. Viszont ez a volt osztálytárs nyomulós, macerás. Férjezett, kisgyereke van. A szabad estéjén annak ellenére is rátukmálja magát Majára, hogy kiderül, a lakásban egy holttest van. Ez beteges, ilyen nincsen. Hogy bonyolódjon a helyzet, megjelenik a férj, és leadja a kislányt, mert nem bír vele. A holttest pedig még mindig a konyhában, az asztalra borulva várja a hullaszállítókat. Vannak persze párbeszédek, de ezek semmire nem utalnak, nem viszik előre a történetet. Betoppan a zárszerelő (Patkós Márton), hogy elvégezze az előre kifizetett zárcserét. Majával működik a kémia, de ez a szál is ködbe vész. Amolyan mi lehetett volna utalás. Aztán megengedik a fürdővizet. Csak jelzem, ha valaki elfelejtette volna: egy hulla van a konyhában! Nem! Nem fürdünk egy idegen lakásban egy holtest mellett! De a két nő igen. Együtt! Miért... mit akartak ezzel kifejezni? Aztán elfogy Sára cigarettája, elugrik venni, így Majára hagyja a gyereket. És nem történik semmi! Ahogyan most ideszúrom e gondolatot, úgy nem passzol a filmbe a néha visszatérően bemutatott felfújható valamiben ugrálás és bukfencezés. Na szóval... Sára végül visszajön, a holtestet elszállítják, véget ér az este. A nagy rádöbbenés a film vége, Maja fejlődéstörténetének következménye, hogy dobja a pasiját. Na, ezért kár volt időt és pénzt pazarolni erre a mozira!

dráma | vígjáték

Maja úgy érzi, az élete végre kezd rendeződni. Barátjával végre kiköltöznek abból a lakásból, amelyet egyetemista koruk óta béreltek másokkal közösen, és úgy tűnik, már... több»

0