Herendi Gábor filmje félúton van a szatíra és a romantika között. Megpróbál a Valami Amerika könnyed bolondozására építeni, és egyensúlyozik a komolytalan lányok és a komoly felnőttek világa közt. Úgy rohan és váltakozik a két véglet között, mintha időszűkében lenne, és az első benyomásra akarna csak időt hagyni. A kezdés is elég erős lett, mint egy reklámfilmben: csak a lényeget és gyorsan.
A lányok: Dorina, Emma, Kata olyan útkeresésben voltak, mintha most szabadultak volna az érettségiről. Nem tudom, milyen lányos anyának lenni, de 3 ennyire öntudatos örökmozgót összeterelni nem lehet könnyű. A családi dinamika konkrétan nem látszott a vásznon. Annyi összetartozás sem bontakozott ki, hogy automatikusan családnak gondoljam őket a film végéig. Ez nem segített, hogy elvarázsolódjak.
4 olyan színész indul neki a maratonnak, akiről el lehet hinni, hogy lefutna 10 kilométert. Ez sokat segített, mert 2 hónap alatt egy maratonra csak nagyon komoly alapokkal és munkával lehet nekimenni. Ezt a folyamatot nyomokban sem tartalmazza a film. Vannak ráutaló jelek, ahogy a forgatókönyv megkívánja, de végig felszínes marad. Ezt a részét nagyon sajnáltam. Ingadozik a történet a két világ közt: színpad vagy film. Inkább színpad.
A cseh eredeti: Nők, ha futnak megadta az alapot a filmhez. Adott a történet, adott a dinamika, csak át kellett tervezni a magyar viszonyokra. Ez sikerült. Miért ne lehetne ebből egy szórakoztató vígjáték? Kicsit Csányi Sándorra emlékeztetett. Az ő előadása, a Hogyan értsük félre a nőket?, sokszor bevillant. Voltak páran, akik egy tipikus nő szemes problémáján hosszasan nevettek. Hogy 10 év alatt sem sikerült összecsiszolódni egy párnak, hogy közös nyelvet beszéljenek, azért elég sarkos, de a filmhez jól jött. Kiváló alapot adott az oldott hangulathoz.
A helyzetek életszerűtlensége miatt sokszor a színészek nagyon belelendültek a színészkedésbe, ami nem tett jót a befogadhatóságnak, de jót tett a harsány és figyelemfelkeltő jelenetekhez. Például mikor Tenki Réka hazaér a futásból, és megkapja, hogy nem kell kiöltözni. Trill Beatrix is ingadozik a depis tini és a lendületes szuverén nő között, amivel kiválóan alakítja a pasik közt vergődő kiábrándult önmegvalósítót. Lovas Rozi csoda, hogy nem jár pszichológushoz a filmben, annyira bipoláris a karaktere. Hol nyugodt művész, hol házicseléd, hol egy törekvő nő. Sokat nem tudunk meg róla, csak a pasiügyeiről, ami konkrétan az élettársa.
Így is sokat sikerült beletenni a forgatókönyvbe, amitől teljesen befogadható lett a film, de érzelmileg nem mozgatja meg a nézőt, csak mulat egy jót az egészen. Ebben ennyi van, egy jó kis egy estés kaland. Egyszerre szól a férfi és női nézőknek, ettől működik. Ha elkap a film hangulata, akkor az a film végéig kitart, köszönhetően a csodás helyszíneknek, ahol forgattak.

81 Futni mentem (2024)
dráma | romantikus | vígjáték
Herendi legújabb romantikus vígjátékában egy anya útját követhetjük nyomon, akit Udvaros Dorottya alakít, és aki elindul, hogy teljesítse néhai férje utolsó kívánságát,... több»
Szereplők: Csuja Imre, Csányi Sándor, Udvaros Dorottya, Lovas Rozi, Ember Márk