Tudja valaki, miről szólt ez a pasztell színekkel festett, szimmetrikus kompozíciójú film? Mármint nem nagy vonalakban, hanem mi volt pontosan a cselekmény? Bevallom, fogalmam sincs, pedig a másfél órás mozi végtelen hosszúnak hatott, és nagyrészt kimerült abban, hogy Wes Anderson arcunkba tolta, neki vannak a legjobb látványtervezői. De ennyi a film? Csak arra jó, hogy bemutassa valaki vizuális világát, totál hazavágva minden más filmnyelvi eszközt vagy narratív szabályt? Ez nem filmművészet, inkább pornó. Lényege nem az értékátadás, csak a titilláció.
A sztoriról annyit tudok, hogy egy apa-lánya kapcsolat a lelke. A zűrös, fura, de befolyásos iparmágnás át akarja adni hatalmát szentéletű lányának, hogy bekerüljön a Mennyországba. Ehhez pedig meg kell kötnie élete bizniszét több különböző furcsa fazonnal, miközben mindketten megpróbálják megérteni egymást egy hihetetlen gyorsan mozgó történetben, ami annyira zavarossá válik a végére, hogy nemhogy értelmezhető katarzis, de értelmezhető konfliktus is alig fedezhető fel.
Rengeteg menő színész ugrik be a random helyszínek között ugráló kalandban, Wes Anderson direkt úgy alakította a sztorit, hogy az összes gagjét és manírját bele tudta dobni, de az eredmény inkább egy kollázsnak hat, mely remek vizuálok és nagyon vicces karakterpillanatok keveréke. Minden színész fantasztikus, az vitathatatlan.
Felbukkan a rendező összes ismert haverja, mindenki egy 5 perces szekvenciára kerül csak kamera elé, mint valami Marvel-filmben a cameók, és amikor megpillantjuk őket a lehető legabszurdabb maskarában vagy álbajuszban, ugyanúgy lehet kacagni is rajtuk. A jelenetek szinte csak gagekre épülnek, amik viccesek a maguk módján, de valahogy nem tudnak kapcsolódni egymáshoz.
Szükség van fura, megfejtendő filmekre és arra, hogy ne mindent a szánkba adjon valami corporate kupaktanács, ahol huszonhétféle piackutatásra támaszkodva hoznak döntéseket arról, hogy piros vagy lila körömfesték legyen egy karakteren. De ez talán már a ló másik oldala. Wes Andersonnak is ideje visszatérni a valóságba, és megkérdezni a nézőket, hogy mi tetszett, és mit rühelltek a filmjeiben, lehet, még meg is lepődne. Úgy érzem, kicsit elveszett a saját világában.

67 A föníciai séma (2025)
akció | krimi | thriller | vígjáték
Egy sötét hangvételű kémthriller, amely egy családi vállalkozás és egy apa-lánya kapcsolat körül forog. A történet Zsa-zsa Korda (Benicio del Toro), Európa egyik leggazdagabb... több»
Szereplők: Tom Hanks, Scarlett Johansson, Benedict Cumberbatch, Bill Murray, Willem Dafoe