Vélemények (100)

2025. 11. 26.
Az ember és a szörny tükre
Guillermo del Toro 2025-ös Frankenstein-adaptációja egyszerre tiszteletadás Mary Shelley klasszikusának és egy nagyon személyes, érzelmes újraértelmezés. A film egészét áthatja a rendező sajátos gótikus-romantikus világa: a sötéten fenséges díszletek, a szinte festményszerű képek és a groteszk szépség keresése már az első percektől meghatározza az élményt. Del Toro nem egy horrorfilmet akart készíteni, hanem egy tragikus drámát az alkotóról és a teremtményről — és ebben a törekvésben hol elsöprő sikerrel jár, hol viszont túlságosan is elmerül a melodrámai hangsúlyokban. A film legnagyobb erőssége egyértelműen Jacob Elordi alakítása, aki a Teremtményt nem torz szörnyként, hanem gyermeki érzék... több»
2025. 11. 25.
A pusztulás új arca
A 28 évvel később olyan folytatás, amely nem akar egyszerűen csak nosztalgiára építeni: Danny Boyle és Alex Garland láthatóan azt a célt tűzte ki, hogy a franchise-t új generáció számára értelmezze újra. A film első perceitől érződik a világ változása: a Düh-vírus nem csupán biológiai fertőzésként jelenik meg, hanem metaforává válik. A társadalom szétesése, a félelem és a bezártság ma már sokkal valósabb élmény, mint amikor az első film bemutatkozott, és Boyle ezt a megváltozott világérzetet használja fel arra, hogy egy új korszakot rajzoljon meg a posztapokaliptikus műfajban. A történet középpontjában egy apa–fiú kapcsolat áll, amely súlyt és emberi fókuszt ad a brutalitásnak. A film egyik... több»

64 Shinobi  (2005)

2025. 11. 24.
A rejtett múlt árnyai
A Shinobi azon ritka keleti fantasy-akciófilmek közé tartozik, amelyek nem csupán látványvilágukkal, hanem lírai hangulatukkal is képesek maradandó benyomást tenni. A 2005-ös alkotás Ten Shimoyama rendezésében egy régi japán legenda újrafeldolgozása, amely az ellenséges shinobi-klánok tragikus szerelmi történetét helyezi középpontba. A film egyszerre tűnik modernnek és ősi mítoszok szellemét idézőnek: hangulatában ott vibrál a romantika kesernyés melankóliája, miközben a hátteret átszövi a hatalom árnyoldala és az emberi kapcsolatokat szétfeszítő politika. A cselekmény két rivális klán – a Koga és az Iga – törékeny békéjére épül, melyet a sógunátus kényes egyensúlya tart fenn. Ezt az egyens... több»
2025. 11. 23.
A Szemfényvesztők 3. egy lendületes, látványos, de hullámzó minőségű folytatás, amely próbál visszatérni az első rész eleganciájához, miközben új arcokkal is frissítené a csapatot. A trükkök most ismét látványosak, sokszor kézzelfoghatóbbak, kevésbé számítógépes hatásúak, és néhány jelenet tényleg magával ragad. A régi Lovasok visszatérése működik, de nem kapnak annyi hangsúlyt vagy karakterfejlődést, mint amennyit a rajongók várnának. Az új illuzionisták érdekesek, de alul vannak írva, így inkább kiegészítők, mint valódi főszereplők. A történet gyors, pörgős és teli van csavarokkal, de néha túl sok trükköt zsúfol egymásra, és emiatt a logika háttérbe szorul. A főgonosz egyszerű, a motiváció... több»
Tengerre fel, szörnyek!
A Hotel Transylvania 3.: Szörnyen rémes vakáció a széria egyik legkülönösebb és egyben legmegosztóbb darabja: egyszerre próbálja továbbvinni az előző részek családbarát, őrülten energikus humorát, miközben egy merészen új környezetbe – egy luxus óceánjáró fedélzetére – helyezi a jól ismert szörnycsapatot. A végeredmény egy színes, harsány, időnként fárasztó, de összességében szerethető kaland, amely inkább a látványra és a gegdömpingre épít, mintsem a valódi történetmesélésre. A film egyik legnagyobb pozitívuma továbbra is Drakula karaktere, aki most először kerül olyan helyzetbe, ahol nem a lánya túlzott óvása vagy a hotel fenntartása a központi konfliktus, hanem az ő saját érzelmei. A rom... több»