1940-ben Kínában a maffiózók egyre nagyobb befolyásra tettek szert, már ahol hagyták magukat a lakosok. A Szutyok köz egy olyan hely, ami eddig elkerülte a bandák figyelmét. Az ifjú Sing (Stephen Chow) egy piti tolvaj, de szeretne bekerülni a Baltás banda sorai közé. Úgy próbál bizonyítani,… Több

FILMINFÓ
Író: Stephen Chow, Kan-Cheung Tsang, Xin Huo
KULCSSZAVAK


77 A pofonok földje (2004)

77 A pofonok földje (2004)

77 A pofonok földje (2004)

77 A pofonok földje (2004)

77 A pofonok földje (2004)

77 A pofonok földje (2004)

77 A pofonok földje (2004)

77 A pofonok földje (2004)
Számomra könnyed szórakozás ez a film. Sokszor megnéztem, szinte mindig van egy egy újabb poén, amit megértve röhögök egy jót. Igazi kungfu-fricska vígjáték.
Nem véletlen gratulált személyesen Stephen Chow-nak Tarantino: ez az ember egy zseni. A hongkongi Buster Keatonként is emlegetett színész/rendező korábban már a Shaolin Soccerben tett arról tanúbizonyságot, hogy a kung fut remekül ötvözi a különféle műfajokkal, de A pofonok földjéhez képest az csak a bemelegítés volt. Először is érdemes egy pár szót ejteni a látványról. Már eleve az ellentmondásos, hogy a negyvenes évekbeli környezetben tobzódik a jobbnál jobb és modernebbnél modernebb vizuális megoldásokban és effektusokban, de ezt még tovább tudja fokozni azzal, hogy szemérmetlenül, de mégsem erőltetetten váltogat a stílusok között, vagy pedig vegyíti azokat. Vuhsziák keverednek a hagyományos hongkongi akciófilmekkel, a vígjátékokkal és fantasykkel, de még némi musical és horror feeling is jól megfér egymás mellett, miközben szinte zúdulnak ránk a popkulturális utalások, tisztelgések olyan nagy nevek előtt, mint Bruce Lee vagy akár a Mátrix-paródiának is beillő harcjelenetek. Apropó harc. A különféle stílusok vizuális megjelenítése brutál látványos, még mai szemmel is megállja a helyét, de a koreográfiák is kivételesen szépek, talán egy kicsit kevés van belőlük. Ezt az űrt azonban bőségesen kárpótolja egyfajta absztrakt humor, ami átszövi az egész filmet. Egyetlen pillanatra sem veszi magát komolyan ez a fergeteges stíluskavalkád, mégis megérinti az ember szívét az a mérhetetlen profizmus, ami árad Chow filmjéből. Zseniális és kihagyhatatlan.
Eleinte nem igazán tudtam hova tenni ezt a kung fu-komédiát, de annyira vicces és béna az egész egyveleg, hogy egyszerűen élvezhetővé varázsolja a filmet. Az ember vagy szeretheti vagy utálhatja a filmet, középút nincs.
A film összbevétele 101 434 304 dollár volt (imdb.com).
A kínai szóhasználat – "hogy ordító oroszlán legyen a folyótól keletre" – azt jelenti, hogy tyúk férj vagy ostoba feleség. Nem meglepő, hogy a háziasszony hatalma az "oroszlánüvöltés".