Értékelések (60)

53 Troll 2.  (2025)

2025. 12. 09.
Nézhetetlen
Az előző rész is egy sokadik monitoron meló mellett, de néha nézhetőnek tűnt. Ez nem. Figyelmet sem érdemel.
A Troll 2. valami olyan ordenáré módon rossz... Egyfajta King Kong / Godzilla északi klón, de még azok ős(retro) szintjét sem éri el, sőt, jobb lett volna a béna CGI helyett inkább megoldani régi bábozással. A történet elképesztően rossz, idétlen, következetlen. Pl. a cukinak (nem fogok utánanézni, de kb. ilyen nevet képzelj el) nevezett múltkori troll itt aranyos... és (spoiler!) a harcokban SEMMI, de SEMMI jelentősége sincsen. Elsőre pár perc alatt elsüllyed, még annyi sincs, hogy a gonosz troll ellenfele valami extra csellel érje ezt el. A végén meg csak ott áll. Komolyan: WTF?! Ui.: az első rész is egy sokadik monitoron meló mellett, de néha nézhetőnek tűnt. Ez nem. Figyelmet sem érdemel... több»

74 Baramulla  (2025)

2025. 11. 18.
A Baramulla mélyebb rétegeiben nem pusztán egy horror-thriller
A Baramulla mélyebb rétegeiben nem pusztán egy horror-thriller, hanem egy érzelmes, politizált dráma, amely a kashmiri táj és történelem feszültségeit természetfeletti elemekkel ötvözi. Manav Kaul DSP-je kiválóan hozza a belső harcokat: a vallás, a család és a felelősség kérdései végig ott lebegnek a szavak mögött. A film képi világa éteri — a hegyvidéki környezet, a havas tájak és a magányos, elhagyatott házak olyan atmoszférát teremtenek, hogy a szörnyeteg nem egyszerűen kívülről jön; a múlt, a trauma, az emlék és a veszteség is démonná válik.Bár néhány kritika szerint a történetvezetés néha vontatott, különösen az első felében, a film második fele erősen megmutatja, hogy mit akart közölni... több»
2025. 11. 10.
Pazar iparosmunka: (7) 8/10
Guillermo del Toro 2025-ös Frankensteinje egyszerre gótikus látványorgia és érzelmi mélységekbe merülő dráma. Remek válogatás, Oscar Isaac, Jacob Elordi és Mia Goth (Christoph Waltz) "kissé szokásosan jó" : ) A teremtmény ábrázolása pedig a klasszikus horrorikonok újragondolása. A film erőssége a vizualitás: minden díszlet, fény és szín gondosan kompozícionált, szinte festményként hat. Ugyanakkor a történet néhol vontatott, a karakterfejlődés mélysége egyenetlen, és a morális dilemmák kibontása néha felületes marad. Del Toro azonban tudatosan a hangulatra és a szimbolikára épít, így az élmény egyszerre elbűvölő és nyugtalanító. A klasszikus irodalmi alap modern vizuális köntösben kel életre,... több»
2025. 11. 10.
Nekem bejött, 7/10 mehet, deee...
A Kong: Koponya-sziget (Kong: Skull Island, 2017) egy látványos kalandtörténet, amely a klasszikus szörnymítoszt modern háborús környezetbe helyezi. Jordan Vogt-Roberts rendezése vizuálisan lenyűgöző – a vietnámi háborút idéző képi világ, a zöld dzsungel és az óriási szörnyek összecsapása tagadhatatlanul hatásos. A film forgatókönyve elmegy, karakterei kissé elnagyoltak, és a párbeszédek gyakran klisészerűek. Tom Hiddleston és Brie Larson játéka korrekt, de nem emlékezetes. A film igazi ereje a hangulatban és az apokaliptikus látványban rejlik, nem a történet mélységében. A Monarch-univerzum építésének egyik fontos, de kissé üres darabja – egyszerre izgalmas és felejthető. U.i.: bedobom most... több»
2025. 11. 08.
A Muzzarell kísérletnek tűnik, de sajnos inkább kudarcos.
A film vizuálisan túlzsúfolt, színei és álomszerű képei néha érdekesek, de a narratíva teljesen kaotikus, a cselekmény követhetetlen. A főszereplők karakterei stilizáltak és felszínesek, semmi valóságos érzelem nem jut el a nézőhöz. A rendező nyilvánvalóan kísérletezni akart, de a végeredmény erőltetett és gagyi, a stíluselemek uralják a történetet, miközben a dramaturgia teljesen elveszik. Összességében A Muzzarell egy látványos, de üres művészfilm, amely inkább frusztrál, mint leköt.
Első lépések, kis csalódás: A Fantasztikus 4-es újraindítása
„The Fantastic Four: First Steps” egy üdítő lépés a Marvel‑univerzumban: a stílus, az esztétika és a főszereplők közötti kémia mind olyan fokozatok, amelyek korábban hiányoztak a franchise‑ból. Ugyanakkor, ha azt várjuk, hogy ez lesz minden idők legerősebb szuperhősfilmje, akkor csalódhatunk – a film nem tökéletes, és hagy némi hiányérzetet a karakterfejlődés vagy a narratív mélység terén. Azonban mint élmény – főleg, ha szereted a klasszikusabb korszakokat idéző, kissé nosztalgikus vizuális stílussal –, remek választás lehet.
2025. 10. 07.
2025. 10. 07.
Nézhetetlen

65 1670  (2023)

2025. 09. 20.
Hazai tükörben ez erősen leüti a magyar parasztot - amúgy elmegy 3 : ) És a Netflix fizette!!! :@
... lényegében ennyi. Mi meg fizetjük a Hunyadit. Ha egy pár ilyet összetolunk ügyesen, még zavaró se lenne, sőt esetleg, ha úgyis egy teljesen elszabott töri a Hunyi, akkor inkább menjünk erre. És/vagy csöcsök, kigyúrt testek, Netflix-érdekeltek :P $: Úgy élesen számolva ez 69-70-szer olcsóbb volt/rész! A díszletek itt is nagyon erősek stb.
2025. 08. 30.

63 Farkasember  (2025)

2025. 08. 26.
Az ordító unalom - Farkasember (Wolf Man, 2025) XD
Hittem a kritikáknak, és kerültem ezt a filmet, még listára se tettem – viszont most streamelhető, így munka közben feldobtam egy képernyőre, és na, legyen.. Valahogy nem megy ez a farkasemberes filmeknek... A kezdeti röhejesek után a 2010-es is gyenge volt a remek/neves színészek ellenére. Talán egy kivétel van, de az nincs egyórás Marvel, és ott inkább a végén főszereplő (Éjjeli vérfarkas / Werewolf by Night, 2022). Leigh Whannell rendező a Láthatatlan ember (2020) után megint megpróbált profitot húzni egy klasszikus szörnyből, és a Farkasember (Wolf Man, 2025) esetében ismét bebizonyította, hogy az újítás kedvéért feláldozza a lényeget. Ahelyett, hogy a mítosz mélyére hatolna, egy sablono... több»
2025. 08. 18.
Eyes of Wakanda – Látványos kezdet, de hiányérzet marad utána
A Wakanda szemei egy elegáns, vizuálisan lenyűgöző animációs antológia, amely felfedi Wakanda titkos védelmezőinek – a Hatut Zeraze harcosainak – történeteit különböző történelmi korokból, a 13. századi Krétától a trójai háborún át a 19. századi Etiópiáig. A képi világ kézzel festett hatást kelt, erősen inspirálódik afroamerikai vizuális stílusjegyekből, amelyek a narratívát is erősen alátámasztják. A történetek morális kérdéseket vetnek fel: hűség, szabadság, identitás és a hatalom ára áll a középpontban. A minisorozat csúcspontja az első epizód, amely gyorsan és erőteljesen vezeti be a nézőt a világba, ám a folytatásra sajnos visszaesik a tempó, és apadó karaktermélység érződik. A látványo... több»
2025. 08. 18.
Vártam és még (ki)bírom
„Alien: Earth” – A látvány lenyűgöz, de a lélek némileg hiányzik. Noah Hawley új sorozata, az Alien: Earth, igazi cinikus vállrándítással viszi haza a 2120-as Xenomorph-félelmet. Technikai értelemben lenyűgöző – a világépítés, a kreatúrák megtervezése és a cinematikus fényképezés minden ízében magával ragad. Sydney Chandler Wendy karaktere érzékeny, Timothy Olyphant pedig jól hozza robotmentorát. Ám a sorozat ambíciói súlyuk alatt roskadoznak. Habár Hawley filozófiai kérdéseket boncolgat (tudat, személyiség, vállalati hatalom), a tempó el-elcsúszik, és ezek a mélyebb gondolatok sokszor inkább kényszeredetten felelnek meg a műfaj követelményeinek, semmint természetes kibontakozásként. A horro... több»
2025. 08. 18.
Hiába a nagy név (a rendező stb.), ez kutyagumi
Bocs a címért :))) Ugyanis nagy csalódás, de hátha második nézésre jó lesz. (És igen: megy neki a 6/10, habár inkább 5/10, de a sok altesti poén, na jó, adja. ) Fontos: felnőtteknek való! Nem véletlen, hogy "adult swimes" a rendező.) Csak nála eddig ezek elsőre jók voltak. És akkor: kissé szokásos netflixesedés XD Genndy Tartakovsky Fixed című animációja sokat ígért, de kevésbé (elsőre: NAGYON NEM!) szállította a várt tartalmat. Bár a kézzel rajzolt animáció technikailag bravúros és a klasszikus rajzfilmek lendületét idézi, a film hamar saját humora csapdájába esik. A vulgáris és obszcén poénokra építő történet nem kínál valódi ívet vagy mélyebb mondanivalót, inkább egyetlen ötlet hosszan el... több»

83 Wednesday  (2022)

2025. 08. 11.
A Wednesday S2 (második szezonja) egy kifinomultabb, narratív komplexitásban erősebben strukturált folytatás, amely tovább mélyíti a karakterdrámát és szinkronizálja a műfaji elemeket egy egyedi, hibrid atmoszférában. Jenna Ortega továbbra is domináns jelenléttel bír, a karakteríve finomhangolt, árnyalt érzelmi dilemmákkal operál, miközben hitelesen megjeleníti a protagonistai ambivalenciát és identitáskeresést. A forgatókönyv stratégiailag balanszírozza a suspense-building és a dark humor elemeit, folyamatosan fenntartva a diegetikus feszültséget és a narratív engagementet. A rendezés high-concept vizuális eszközökkel dolgozik, ahol a gótikus stílusjegyek és a posztmodern látványvilág szine... több»
5
Tökéletesen jó kategóriájában
Nekem kimaradt a teljes sorozat, mert még a kategóriájában sem tartottam elég jónak. De bizony teljesen jó (sokszor szó szerint :) agykifolyatós, vagyis "lekapcsolós" filmek sorozata: 6-7 pont a 10-ből szinte mindegyik. Sőt, meglepő módon a 25 éves első rész sem öregedett nézhetetlenre. Így kapcsolódtam, és az HBO Maxon az összes részt megnéztem, majd a premier legújabb részt is. Ami teljesen jól illik a sorozatba, és biztos vagyok benne, hogy ezzel az új szállal (nagyszülők, elődök...) és a bevételi sikerrel folytatódik tovább. Röviden: aki elkerüli a halált, az csak azért is meg fog halni - lehetőleg mindenféle, hm, nyakatekert módon :) - és ez történik végig, ami remek dolog arra, hogy go... több»

65 Az Északi  (2022)

2025. 07. 17.
A boszorkány, A világítótorony, Az Északi, Nosferatu - sorban a szint is 8
Az Északi (The Northman, 2022) Robert Eggers harmadik nagyjátékfilmje, amely egy ősi bosszútörténetet mesél el lehengerlő vizualitással és a skandináv mitológia mély tiszteletével. A történet Amleth hercegről szól, akinek apját, a királyt (Ethan Hawke) megöli a saját bátyja, majd az anyját (Nicole Kidman) elrabolja. Amleth (Alexander Skarsgård) bosszút esküszik, és évtizedek múltán tér vissza, hogy beteljesítse sorsát: „Megbosszulom apám, megmentelek anyám, megöllek Fjölnir.” Eggers alkotása több, mint egy szimpla bosszúfilm – egy rituális élmény, amely ősi erőkkel, jóslatokkal, valkűrökkel, vérrel és iszapba mártott őrülettel dolgozik. A film megdöbbentően hitelesen idézi meg a 9–10. század... több»

75 Elio  (2025)

2025. 07. 11.
Elmegy, de nem az igazi
Az Elio egy érzelmes, látványos űrkaland, amely a film erősen emocionális témáit érzékenyen kezeli. Ne számíts a Pixar „aranykorának” mélységére, de ugyanakkor ez nem sablonos limonádé sem – a főszereplő bensőséges belső útja és a vizualitás igazán kárpótol. Ugyanakkor a narratíva felezőpontjánál a cselekmény kissé széteshet. Összességében családi szórakozás, gyerekeknek és érzelmes felnőtteknek bátran ajánlott, de nem hozza vissza azt a maradandó varázst, amit sokan a Pixar "nagykorából" várnak.
2025. 07. 08.
3/10: el lett netflixesítve XD
3/10: El lett "netflixesítve" XD sajnos. Komolyan nem akartam elhinni a színvonalat: mint egy kb. '90-es évekbeli (rosszabb?) ilyen stílusú akció: rossz (kaszkadőr) akció és vágások, (kis) lassítás-gyorsítás, "zene", lezuhanó báb XD. Komolyan lehetne trash, de az sem :@. Jó, ahol "Viszály" a "főgonosz", ott ne várj már sokat XXXDDD. Uma Thurman, ne legyél Discord! ;))) Ti. engedtem egy kis magyar szinkront, és elképesztően *** mondatok hangzottak el, szerencsére a durvábbra már nem emlékszem, de a "te Viszállyal vagy!" felkiáltás hát... "vicces". :\ Thriller alapok: pl. "Nincs elég adat az arcfelismeréshez". Az adott képhez egy fantomképrajzoló simán betol egy baromi nagy keresési lehetősége... több»

88 Aranyláz  (1925)

2025. 07. 02.
Örök klasszikus felújítva!
Az „Aranyláz” (The Gold Rush, 1925/2024, rendezte: Charlie Chaplin) a némafilm korszakának egyik mesterműve, amely 2024-ben felújítva, 4K-ban tért vissza néhány magyar mozi műsorára. Chaplin ikonikus Csavargó-karaktere ezúttal az alaszkai aranyláz idején próbál boldogulni, miközben éhséggel, magánnyal és szerelmi csalódással küzd. A film humorát máig frissesség jellemzi, jelenetei örök klasszikusok. A fekete-fehér képekben és pantomimjátékban rejlő expresszivitás különleges filmes élményt nyújt. Chaplin egyszerre nevettet és elgondolkodtat – a nyomor és a remény, az emberi méltóság és a túlélés kettőssége végig jelen van. A zene – akár eredeti, akár újraszerkesztett változatban – remekül kís... több»