2019.08.16 23:21 kota
0

Az év filmje

Összefoglalva:

Én azt kaptam, mint ami a trailerben volt. Nálam idáig az év filmje, de gyengébb a régebbi év filmjeihez képest. Nálam idáig a legjobb Tarantino film, pedig van olyan filmje, amit egyáltalán nem szeretek, van, ami hol nagyon magas színvonal, hol abszolút nem tetszik. Ez a film nálam befogadhatóbb volt, mint bármelyik T. film, és ezért szerintem a fanatikus Tarantino rajongók nagyot fognak csalódni. A film nagyon megosztó lesz szerintem, és inkább negatív irányban. Művészfilm lett, de nem lesz szerintem kult film. Haladó filmeseknek ajánlanám, mert sok utalás történik filmtörténeti és kultuláris dolgokra, és ezt sok mindenki nem értheti, meg nem is érdekelheti. Jobban az amcsi nézők értik, vagy, aki benne van a filmkedvelésben, pl: a nagy szökés film részlet stb. Én a rendező visszaemlékező és hangulat fillingjének tekintem, mint a Roma című filmet, de a Roma film nálam 1000x jobb volt.

Az év filmje

- Az az érzésem, hogy ebből többet, sokkal többet ki lehetett volna hozni. Például tanulság szempontjából hiányolom a következtetést: a hippi-okkult, majd erőszak kapcsolatát és következményét, és a filmbéli jelent alapján, mintha nem is egy világrengető esemény lett volna a filmbéli vérengzés, csak egy helybeli horrorparódia. Horrorparódia: ez elgondolkodtató. Miért így csinálta meg a rendező? Ezt nem értem. Talán rémlik, kegyeleti okokból (ez lehet a tippem), mégis egy terhes nőnek a kivégzése nem lett volna mozira való. Jó, de akkor a végén miért nyúlt bele ENNYIRE A TÖRTÉNETBE, hogy az igaz történetet megváltoztatja?

- A film hullámzott nálam. Az elején vitte a prímet, majd a közepén leült (a Bruce Lee rész után kezd leülni), majd visszajött. Kicsit sok volt a nagyon-nagyon lassabb rész. Itt egy kicsit vagy pörgősebbre, vagy még több betekintőbb részt tettem volna bele a filmkészítés rejtelmeiből (érdekesebbet)

- Összességében 5/4 adok rá, de gyenge 4-es. Meg a korrajz-hippi-szex-kábszer-okkult és erőszaknak a kapcsolatait JOBBAN BE KELLETT VOLNA MUTATNI.) Az allmovie.com oldal pontozással egyetértek, ami súlyos negatívum. A vége abszolút nem hiteles. TELJESEN NEM ÍGY TÖRTÉNT. EZT NEM TUDOM, MIÉRT CSINÁLTA ÍGY A RENDEZŐ, DE A VALÓSÁGTÓL TELJESEN ELTÉR. UTÓLAG ÁTGONDOLTAM, ÉS LEHET, AZÉRT, MERT NEM AKARTA BEMUTATNI A Pol. FELESÉGÉNEK TERHESEN A KIVÉGZÉSÉT, valamint több tanulságot adhatott volna a film. Hippi-szex és az okkultizmus gyökere, és ennek a következménye a vérengzés. A másik rossz dolog benne: ez akkor egy világrengető esemény volt! A végén ez pedig egy horrorparódia lett! Ez egy korszak lezárása volt, sajnos, és a végén ez nem jött ki, mint ahogy a címben van. Volt egyszer... ÁRTATLANSÁG ELVESZTÉSE. Valamint még kiemelném a hippi lányok jelenséget. Ez nagyon jól be lett mutatva: a lázadás bennük, a gonoszság a szemükben és a jelenlétükben. A rancs jelenet "jól" visszaadta és a film végén...

- Nálam ennek ellenére megvolt a mozi ünnep. Tetszett a látvány, szerintem ez mindenkinek. Meg a hátsó kamera kezelés a kocsikban (tipikus rendezői vonás), a 2 főszereplő játéka és kémiája. Okés: hangulat, zene, színészek, színészek játéka, egyes párbeszédek, poénok.

- NEKEM bejött, kivéve az említett dolgokat. 2 barátomnak nagyon bejött (szétröhögték magukat a horror résznél), 1-nek közepesen (ő nagyon kezdő filmes), a 4. barátomban pedig nem jött be nagyon. Kereste a Tarantino stílusokat, és, hogy nem hiteles. Meg tetszett a Brace Lee jelent, de azért ő nem ilyen volt, azonnal levert volna mindenkit, meg ennyire beképzelt nem volt szerintem. De azért mindenkinek bejött a jelent, mindenki nevetett.

Visszatérve a végére, amely még mindig foglalkoztat és gondolkodóba ejt. Már kezdem megérteni, miért is ezt választotta a rendező a végére. A Tarantino stílus érvényesül nagyon a végén (ezért nem törekedett a hitelességre), és meg is értem már. Maga a művészi szabadság, meg kegyeleti okok, és még egy nagyon jó lehetséges magyarázata a film végének, amit egy barátom írt(hamarosan bemásolom), de előtte egy másik barátom észrevételét: "Aki nem érti, hogy miért így csinálta meg a végét, hogy miért fordította meg a sztorit, az egyáltalán nem érti Tarantinot! Annak mindenképp ajánlanám a becstelen brigantyk című filmjét."

Értem??? Ja, én nem fikázni akartam, mert önmagàban az a rész "tetszett". Minőségi, meg én is veletek nevettem, és így utólag bölcsen tette, hogy nem úgy dolgozta fel, dokumentalista részletességel. Így jobban is feldolgozható a film, meg, ahogy mondod, ez Tarantino stílus, de mégis egy kicsi hiányérzetem van. Összességében neked, mint mondtad, az év filmje, és idáig a legjobb Taranatino film(szàmomra)

Igen??? Elismerem, te jobban érted Tarantino stílusát, mert én nem teljesen értetettem, de átgondolva, értem. Amúgy az a jelenet nagyon jól sikerült, ritkán látni ennyire jó, minőségi horror paródiát. Meg igazad van, a film tele van utalásokkal. Ez többször nézős, a vége tömény, színtiszta Tarantino stílus. Mekkora volt a vége (laugh)(laugh)(laugh), fricska a hippiknek (yummi)(teeth)(laugh)(wink)

Egy másik: talán itt mégis jobb, hogy ezt választotta ismét, ezt a filmnyelvet, és a saját Tarantino stílus, mert itt tényleg talán nem lett volna jó telibe megmutatni mindent. Kegyeleti okok miatt. Ez most bölcs lett (szerintem, de azért még, ahogy írtad, van fenntartásom. Értem, hogy élt a művészi szabadsággal, DE VISZONT HA ÍGY MEGY A FILM, a végén korrekt lett volna... ÉS TELJES 1-2 írott mondatban feltüntetni, hogy is történt pontosan (és képekkel), és, hogy kegyeleti okok miatt ezt a formát választottuk. Így lett volna szerintem korrekt, mert, ahogy tapasztaltuk, sok mindenki azt hitte, ez így történt, közben nem is, tehát részben már egyetértek a rendezővel, részben meg nem.

Egy barátom remek, igényes kritikát írt a filmről (kicsit elfogult, dehát művészlélek), és egy része különösen tetszett, egy lehetséges nagyon jó értelmezése a végének : Zsindely Imre -"A film végi történetmásítás pedig hangsúlyos: a celluloidszalag bármire való, csak csináld jól! Tarantino mindig is saját fantáziáját egyesítette akár a rémes, akár a 'feelgood' valósággal – számomra a paródiába hajló vég egyszerűen Sharon Tate megmentése – érezzük a melankóliát, a vágyat, és annak tudatában, hogy mi történt, ez hihetetlen felemelő – Sharon Tate a filmen elkerüli a brutális lemészárlást és megmenekül – egy horrorparódiába torkolló végkifejletben – ezt sem lehetne mástól látni, kizárólag a ultra menő rendezőtől, aki ugyanakkor sugallja, hogy filmjén ott van a "Mi Lett Volna Ha..." érzet – ugyanis valójában az életben is néha apróságokon múlik, hogy másként történjenek a dolgok – és ha így történt volna, Hollywood megőrizhette volna talán az ártatlanságát (ha ehhez az eseményhez akarjuk feltételen kötni). Vagy talán mégsem és elbukott volna ugyanúgy. De belegondolni abba, hogy a kamera mögött áll a vizionista, rengeteg lehetőséget ad; és így, Tarantinonál jelenleg nem tudnék elképzelni nagyobb hatású művészt a filmes világban, aki olykor fura dolgokat képes művelni, de az utókor az új utak felfedezőjének tartja majd."

dráma | vígjáték

Nem könnyű az állástalan színészek élete a hatvanas évek végén. Hollywood kíméletlenül átalakult; új vezetők, korábban ismeretlen elvárások, s mindezek fejébe már a nők... több»

0