Bruce Lee sikerei miatt a Shaw Brothers bizalma megingott az addigi sztárjukban, Jimmy Wang Ju személyében, akit bizony túl gyorsan leírtak. (Ezért is lépett le később tőlük némi szóvihar közepette.) Majd rohamtempóban nekiláttak keresni az utódját. A Shaolin templom viszontagságairól szóló sorozatuk esélyt kínált az új sztárok felkutatására. Többek között Fu Sheng, Ti Lu, Chen Kuan Tai és még mások is a jelöltek között voltak.
A „Heroes Two” történetében már találkozhattunk velük, itt pedig közülük hárman már élhettek az előlegezett bizalommal. Bár csak részben, mert a percidőt elosztották köztük. A történet részben ott folytatódik, ahol az előzménydarab abbamaradt, és részben visszapillantásokat mutat a főkarakterek elmúlt életeseményeiből, majd persze következik az akkori jelen, vagyis a harc a mandzsuk ellen. A mese szépen összeáll, de kissé csak furcsa, ugyanis a stúdió néha leplezetlenül „kiszól a vászonról”, ajánlgatva a jelöltjeit, és ez a fogás nyilvánvalóan nem illik a pár száz évvel korábban játszódó alaptörténet világába.
A történet azonban pörög, a harcok koreográfiája eltér a régebbiektől, miként a küzdőstílusuk is. Megbízható SB színvonal van végig, Chang Cheh mester ezúttal visszafogta az extravagáns ötleteit, helyette kisebb, beépített epizódokkal előkészíti a harmadik film meséjét. A forgatás közben eldőlhetett, melyik jelöltet fogják megpróbálni sztár rangig emelni, kiből lesz daliás hős helyett jópofa karakterek jellemszínésze, és kik maradnak az állandó segítőik, hogy aládolgozzanak a sztárok domborításának. A film végén ez látványosan kiviláglik, ha szavakban nem is fejtik ki, de a karakterek sorsa nem hagy kétséget a döntések felől.
A mozgókép megérdemelten maradt népszerű az eltelt évtizedek ellenére, és ha sztárcsinálás „művészetét” nézzük, kisebb távol-keleti filmtörténeti epizódnak is tekinthetik a műfaj kedvelői. Számos, később ismertté lett arcot láthatnak „hamvas fiatalságukban” – és némi kezdői esetlenséggel a játékukban, amit idővel kinőttek. Egyfajta unikum jellege van a filmek a stúdió munkáinak sorában.

67 Shao Lin zi di (1974)
Az északi Shaolin templomot az új Csing császárság már megsemmisítette, mert a hódítók tartottak a hazafias szemléletüktől. Csak kevés mesternek és növendéknek sikerült... több»