A film egy kitalált amerikai sivatagi városban játszódik 1955-ben, ahol épp a Junior Stargazer kongresszus zajlik. Az ország minden részéből érkező diákok és szülők gyűlnek itt össze, hogy részt vegyenek egy tudományos versenyen, amelynek menetét felborítja egy az egész világra kiható… Több

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK


59 Asteroid City (2023)
A kép forrása: Stillsdb-cron

59 Asteroid City (2023)
A kép forrása: Stillsdb-cron

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)

59 Asteroid City (2023)
A film érdekesen játszik a karakterekkel. Néha robotikusnak tűnik az egész. A film megvalósítása, abban a formában, hogy visszarepít bennünket az '50-es évekbe, nagyon jó ötlet volt. Hogy miről szól a film, az számomra nem derült ki. Inkább a kor sze... Több
Az 50-es évek Amerikájába visszarepítő Wes Anderson-rendezés, az Asteroid City egy kimondottan idegesítő film. A mesterséges színvilág rettenetesen zavaró és még inkább műanyaggá teszi az egészet. Bár rengeteg sztár szerepel a filmben – Tom Hanks, Scarlett Johansson, Margot Robbie, Adrien Brody, Bill Murray, Liev Schreiber, Matt Dillon, Willem Dafoe, Edeward Norton –, ők sem képesek megmenteni a végeredményt. Az pedig szürreális és gyengécske. A központi téma egy sivatagi kisváros ifjúsági csillagász-találkozója, amely egyszer csak átvált az idegenek fenyegetése miatti teljes elzárásra a külvilágtól. A mesterséges légkör és színezet ettől a ponttól még mesterségesebb lesz. A karakterek valószínűtlenek, a konfliktusok pedig műviek. De a legnagyobb gáz a filmmel az, hogy bepaliznak nyolc-tíz öregedő sztárt, akik méltatlan helyzetben csinálnak hülyét magukból. És nem jópofán. A másik nagyon dühítő dolog az a színezés. Nem tudni, milyen hatást reméltek ettől, de rettenetes. Ez marad meg leginkább bennünk utána.
Wes Anderson nevét hallva, olvasva aligha van olyan mozirajongó, aki ne tudná azonnal, hogy mire számítson. A rendező stílusa elvont, abszurd, ezer közül is felismerhető. Egyedi kézjegyét, az erőteljes stilizációt pedig talán még egyszer sem járatta ... Teljes kritika
A Wes Anderson-filmek elsősorban stíluson utaznak, és általában egy-egy kisebb témát dolgoznak fel, felszínesen izgalmas karakterekkel. Az Asteroid City azonban megpróbál egy mélyebb témát körüljárni: a filmben Wes Anderson saját magát és alkotói képességét tárgyalja ki. Ezt egy metaköntösbe csomagolja, a film egy film létrehozását mutatja be. Na most, maga a film lényegében random jelenetek összessége, melyben szinte robotikus karakterek próbálnak érezni dolgokat. Hogy pontosan mit, az interpretációfüggő. Lehet az egyik karakter halálának feldolgozása a központ, lehet az életcélok hiányának keresése az, lehet valami meghökkentő esemény feldolgozása. És lehet mindhárom. Mindezt érzelmileg visszafogott módon látjuk. A film egyáltalán nem akar válaszokat adni, és igazából van annyi koherencia a történetben, hogy ez nem is baj. A története mindenféle analízis nélkül is megállja a helyét, hisz a rendező stílusa és furcsa karakterei végig izgalmasak maradnak. Még akkor is, ha a fel kell ébrednünk a film végén.
A film 54 808 947 forintos bevételt termelt Magyarországon. A hazai mozik összesen 26 627 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
Az Asteroid City várhatóan a hatodik Wes Anderson-film lesz, amelyet Alexandre Desplat zenésít meg.