
Vélemények (42)
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Van, aki háttal ül a televíziónak, hangra ugrik, és van olyan, aki közelebb ül hozzá, mert így (szerinte és meggyőződésből) "hamarabb" látja a műsorokat. És vannak olyan platformok, ahol ezeket az "élményeket" lelkendezve mesélik el. Pedig válogathat... Teljes kritika
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Na igen, az a jó öreg értő olvasás... Dráma: Alapvetően párbeszédekre épülő mű, a művészeti hatását az egyedi cselekvéseken keresztül, jelen időben mutatja be, így érzékelteti, egyben bemutatja erőteljes hatását! Ez pedig műfajilag dráma volt, akár e... Teljes kritika
A Netflix Ruman Alam 2020-as sikerkönyvét adaptálta az eddig inkább csak sorozatokon és egy feledhető romantikus filmen dolgozó Sam Esmail rendezésében, a főszerepeket pedig olyan nevek kapták, mint Julia Roberts, Ethan Hawke, Mahershala Ali és Kevin... Teljes kritika
Ez a film szerintem zseniális, de látom az IMDb hozzászólások tömegén is, meg a magyar mozis hozzászólásokban is, hogy talán több embernél vágja ki a biztosítékot, hogy mekkora sz*r. Meg hogy befejezetlen. Dehogy befejezetlen, nagyon szép és kerek be... Teljes kritika
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Ez az első film, amiben Julia Roberts kifejezetten ronda. Nem tudom, hogy szándékosan-e, vagy sem de egyetlen filmjében sem tűnt ennyire taszítónak, és nem kifejezetten arra gondolok, hogy egy meglehetősen tüskés karaktert alakít. Ennek ellenére (vag... Teljes kritika
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Sajnos már a cím is füllentés, hát még a film. Hétfőn már a pénteken járt az eszem. A bemutató nagyon megvett, kiemelten kedvelem a posztapokaliptikus témát. Ráadásnak a komoly szereposztás erre még rátett egy lapáttal. Este rácsaptam a lejátszás gom... Teljes kritika
Azt kb. majdnem mindenki tudja, ha kikapcsolnák a netet pár napra, az emberek a panelokból ugrálnának ki fejjel az ablakon. Nem kellenek ilyen gondolatébresztő filmek, mindenki tudja, hogy az emberek pár napon belül beleőrülnének a technika hiányába. Megmutatja a történet, hogy mindenkinek az élete a telefon és az internet körül mozog. Amúgy a színészek nagyon jók, és a megformált karakterek is. Értelme nem sok, a végén akaratlanul is bele akarunk dobni egy vázát a képernyőbe... A gyerekeket pont olyanoknak mutatja be, mint a mai tizenévesek most valójában. Elmaradhatatlan zászló és természetesen a Netflix hozza a formáját, bújtatott fehér rasszista mondatok... Meg hogy mindenki az USA pusztulását akarja... Nos, összegezve: jópofa film, hiába gondolkodtat el, változni semmi sem fog... a végszó meg egyszerűen pocsék.
Hasonló filmek
Ebben a thillerben a legborzasztóbb az erőltetett „megrázó” (valójában macskanyávogás) filmzenesorozat volt, amit aztán minden jelenet alá be lehetett keverni, és várhattuk a nagy csapást... ami végül soha nem jött el. Rengeteg mini filozofálás mellett egy kétórás hatásszünet ez a film. A színészi játék ennek ellenére nem volt rossz, de sajnos nem enyhít a rendezés böteségén.
Nagyon didaktikus, sokszor életszerűtlen, bölcselkedő, pszeudo-filozofikus thriller, amit a remek szereplőgárda sem tudott eladni nekem.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
!!Spoileres írás!! Sz*pj*n le ez a film! Vannak részei, amik annyira feszültek, hogy nem bírtam idegekkel, nagyon tetszettek. Vannak gyönyörű kameramozgásai, eszméletlen hangulata. Minden megvan hozzá, hogy egy kiváló film legyen! Aztán a harmada-közepe táján már érződik, hogy valószínűleg nem fog kiderülni semmi. Egyre vontatottabbá válik, egyre többet időzünk felesleges jelenetekkel, hogy a szokásos indokolatlan netflixes 2 óra feletti játékidőt kitöltse. A végén pedig egy nagy arcon púzás, egy nagy büdös semmi vár, amin őrjöngeni tudok most. Mi a sz*rért néztem végig ezért egy 2 óra+ játékidős filmet? Előbb nagyra fúj egy lufit, hogy figyeljétek, aaaaaaa, ez valami óriási lesz skacok, besz*rtok, majd elengedte a lufi száját, hogy az fingadozva, prüszkölve tegyen pár kört mindenfelé, majd kiürülve, ernyedtem kilapuljon. Értem a koncepciót, a karakterek sem tudnak semmit, így mi sem, csakhogy így nincs értelme a filmnek. Ez nem szórakoztat, hanem felb*sz. Ha egységesen sz*r film lenne, nem haragudnék így rá, de mivel baromi jó kellett volna hogy legyen az első óra alapján, most ideges vagyok.
Kétféleképpen lehet hozzáállni ehhez a filmhez. Elkezdhetünk ugrálni az olyan részleteken, hogy mi értelme a teslás karamboloknak, mért nem az út mellett vezették, mért akarja a kislány annyira a sorozatát nézni, vagy mért húzta ki a tinédzser az öss... Teljes kritika
Az elején még azt hittem, hogy hasonló gyenge alkotás lesz, mint a Kopogás a kunyhóban (akár lehetett volna a címe az is, hogy Kopogás egy világtól távoli házban), de nem volt az. A szereplőgárda miatt vettem rá magamat, csak a 2 és fél órányi cselekmény kissé vontatott volt számomra, talán ezért nem került a kedvencek közé, de azért van itt még valami... Ami igazán tetszett: a befejezés. Azon alkotások közé tartozik, amelyeknek az utolsó néhány perce többet mutat, mint maga a teljes játékidő. Ami kevésbé: a CGI-os állatok, a bújtatott (?) Apple reklám, mondjuk ez kissé megmosolyogtatott, de a teslás jelenet után nem lennék részvénytulajdonos. Az sem pozitívum, hogy feszült világpolitikai helyzetben nem annyira jó ötlet ilyen filmeket készíteni, van már (bőven) elég. Ezért lett átlagos, de nézhető legalább egyszer.
Mi akart ez lenni? Társadalomkritika az amcsikról? Világvége film? Egy normális, elfogadható választ nem kapunk a végére!
A film üzenete számomra az, hogy a ma embere a net nélkül el van veszve. Olyan, mint amikor egy elemlámpából kiszedik az elemeket. Van, létezik, csak nem működik, nem világít, pedig az lenne a dolga, csakúgy, mint az embereknek normális kapcsolatban élni az életet. Mindent a net irányít. A legkisebb iPad, iPhone, iMac, Tesla e-autó és egyéb elektromos berendezéstől egészen a műholdak röppályájának navigálásáig bezárólag. Egyedülálló módon szembesülni az apokalipszissel a filmekben nem könnyű, de a rendezőnek és a forgatókönyvírónak (Sam Esmail) sikerült. Rumaan Alam 2020-as regényét egy könyörtelen 2023-as pszichológiai thrillerré varázsolja, amely élesen ragadja meg a jelenlegi szélsőséges politikai világnézetet. Egyetlen valódit sem említenek kifejezetten, de a spirális cselekményben megjelenő fenyegetés jelentős része nemcsak relevánsnak, de kézzelfoghatónak is tűnt. Az utolsó pillanatban egy családi vakációval kezdődik egy Long Island-i kastélyban, és a két idegennel, akik belépnek az életükbe. Julia Roberts egy bocsánatkérően bizalmatlan nőt alakít, ismerős meggyőződéssel, míg Ethan Hawke laza férjeként mindent megtesz. A titokzatos idegenként Mahershala Alinak a mellényhez közel kell játszania, míg Kevin Baconnek a történet végén van egy hatékony fordulat. A kiagyalt kameraállások és a kiszámítható zenei jegyek nélkül is meg tudtam volna tenni, de összességében a film elgondolkodtatott, mit csinálnék hasonló körülmények között.