A dokumentumfilmtől az akicóig bármi jöhet, ami nem csak arról szól, hogy valakik jól megkeressék magukat. Érezzem, hogy érdekelt vagyok egy alkotásban.
Imádtam, hogy a film nem akar nagy erkölcsi tanmeseként fellépni, hanem inkább finoman, képileg és érzelmileg tol velünk egy utazást a múltba. A karakterek (az unokatestvérek) sokféleképpen eltérnek, mégis van köztük valami közös: az örökség és a családi kötelék. A századfordulós Párizs hangulata tele van művészettel, festészettel, fotográfiával, olyan volt, mintha festménybe csöppentem volna.
Annyira szép a látvány, a kosztümök tényleg mesések. Ozpetek megint csodás nosztalgiával dolgozik, de szerintem ez már kicsit túl van díszítve: néha olyan érzés, mintha szebb akarna lenni, mint amilyen valójában.
A cselekmény néha túlzásba esik, de az üzenet erős: a társadalom gyakran cserbenhagyja azokat, akiknek a legnagyobb szükségük lenne segítségre. Nem egy könnyű néznivaló, azt azért tegyük hozzá.
A vizuális megjelenítés lenyűgöző, a díszletek és a fényképezés elsőosztályú. A történet azonban néha kiszámítható volt, és hiányzott belőle az a bizonyos plusz.
75 Rokonidők (2025)